شکایت
مرحله 2

مرحله دوم
مرحله 1

قوانین و مقررات

Section

  • متقاضی گرامی لطفا قبل از ثبت هرگونه شکایت، مطالب زیر را به دقت مطالعه فرمایید و چنان چه پاسخ پرسش خود را مشاهده نکردید، اقدام به ثبت شکایت فرمایید.

  • راهنمای تصویری و متنی همه خدمات سازمان را می توانید از بخش میز خدمت ملاحظه فرمایید.
  • با مراجعه به بخش سوالات متداول می توانید پاسخ پرسش های احتمالی خود را دریافت نمایید.
  • .جهت پیگیری درخوارتباط با پشتیبانی سامانه یافت راهنمایی درباره خدمات سامانه، با ثبت درخواست از طریق ارتباط با پشتیبانی سامانه اقدام فرمایید
  • این صفحه مختص شکایات مربوط به عملکرد سازمان امور دانشجویان، سامانه سجاد و عملکرد معاونتهای دانشجویی دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم (دانشگاه های دولتی ، غیر دولتی- غیر انتفاعی ، پیام نور ، فنی حرفه ای و علمی کاربردی ) می باشد. سایر موارد از طریق لینک های زیر پیگیری شود:
  • ثبت شکایات دانشگاه آزاد اسلامی : https://bazresi.iau.ir/faه
  • ثبت شکایات دانشگاه های علوم پزشکی : https://bazresi.tums.ac.ir/
  • ثبت شکایات دفتر بازرسی وزارت علوم : https://erp.msrt.ir/Hermes
  • پاسخ شکایات متداول:
  1. مشکلات سامانه استعلام مدارک تحصیلی (estelam.msrt):
    چنان چه اطلاعات مدرک تحصیلی شما در سامانه فوق قابل رویت نبوده و یا حاوی اطلاعات قدیمی و اشتباه است، مشکلی به وجود نخواهد آمد. شما می توانید با ورود به سامانه سجاد، ایجاد پروفایل و انتخاب خدمت تاییدیه تحصیلی ، اطلاعات آموزشی خود را مشاهده، اصلاح و اقدام به دریافت کدصحت نمایید.

  2. اشغال بودن تلفن پشتیبانی سامانه سجاد:
    به علت تعداد بالای تماس ها، ممکن است قدری منتظر پاسخ کاربر بمانید. از طرف دیگر نیز می توانید از طریق ارتباط با پشتیبانی سامانه سوال و مشکل خود را طرح فرمایید تا در زمان کوتاهی پاسخ و راهنمایی لازم را دریافت نمایید.

  3. تایید مدارک دانشجویان داخل و غیرایرانی (دریافت کدصحت جهت ترجمه):
    تایید مدارک تحصیلی صرفا به صورت سیستمی انجام می شود. پس از ثبت درخواست فرآیند توسط دانشجو و تایید دانشگاه، تمامی درخواست های وارده به سازمان به ترتیب تاریخ ورودی و نهایتا طی مدت 3 روز پس از تایید دانشگاه پاسخ داده شده و کدصحت 20 رقمی ترجمه صادر می گردد. شایان ذکر است انتخاب این خدمت صرفا برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند مفید است و سایر دانش آموختگان نیازی به این فرآیند ندارند.

  4. دریافت تاییدیه تحصیلی (دریافت کدصحت 20 رقمی دانشنامه):
    از منوی خدمات، اقدام به ثبت خدمت تاییدیه تحصیلی نمایید. پس از ثبت درخواست شما و تایید دانشگاه محل تحصیل، فرآیند وارد کارتابل کارشناسان سازمان شده و به ترتیب تاریخ ورودی و حداکثر ظرف مدت 10 روز پاسخ داده شده و کدصحت 20 رقمی تاییدیه دانشنامه صادر می گردد. تقریبا تمام دانش آموختگان دانشگاه ها به استثنای دانشگاه آزاد اسلامی به این فرآیند نیاز دارند.

  5. تاخیر در دریافت تاییدیه تحصیلی مراکز و آموزشگاه های فنی و حرفه ای:
    چنان چه در صفحه پروفایل خود مشاهده نمودید که فرآیند شما وارد کارتابل سازمان مرکزی فنی وحرفه ای شده است و پس از گذشت مدت زمان طولانی همچنان درخواست شما در کارتابل مربوطه راکد باقی مانده است، لطفا با شماره تماس 42350500/021 ارتباط برقرار نموده و با ارائه شماره ملی خود، درخواست تسریع بفرمایید. شایان ذکر است تمامی واحدهای فنی و حرفه ای نیز به صورت مستقیم می توانند با ثبت درخواست تسریع فرآیند تایید مدارک تحصیلی دانش آموختگان را انجام دهند. بنابراین راه دوم تسریع در تایید فرآیند، مراجعه به کاربر سامانه سجاد مستقر در دانشگاه محل تحصیل می باشد.

  6. لغو تعهد آموزش رایگان:
    پس از ثبت درخواست شما و تایید دانشگاه، فرآیند در کارتابل کارشناسان قرار گرفته و نهایتا طی مدت 10 روز پاسخ داده خواهد شد. افرادی که تا قبل از فروردین 1402 اقدام به ثبت لغو تعهد کرده ولی درخواست خود را پیگیری نکرده اند، باید درخواست جدید ثبت نمایند. ضمنا براساس مقررات این سازمان، امکان هیچ گونه بخشودگی و تخفیف برای هیچ یک از متقاضیان اعم از اساتید، کارکنان دانشگاه ها و حتی پرسنل وزارت علوم و... وجود ندارد و صرفا در شرایط خاص و ارائه ضامن معتبر، امکان تقسیط وجود دارد.

  7. اعتراض به نمره زبان:
    باتوجه به این که تمامی برگه های امتحانی دو بار توسط دو دستگاه متفاوت تصحیح می گردد، لذا امکان خطا وجود نداشته و بررسی مجدد امکان پذیر نمی باشد.

  8. شکایت از موسسات اعزام دانشجو به خارج:
    شما می توانید با ورود به صفحه ثبت شکایت از موسسات اعزام ، شکایت خود را طرح نمایید. کارشناس مربوطه درخواست شما را بررسی و با شما تماس برقرار می کند. چنان چه موسسه مورد شکایت جزء موسسات مجاز باشد، به موسسه مذکور 10 روز فرصت داده می شود تا پاسخ مستدل خود را برای سازمان ارسال نماید و پس از تشکیل جلسه در سازمان امور دانشجویان، رای نهایی صادر می گردد. اگر موسسه شما مجاز نباشد، می توانید از طریق قوه قضاییه اقدام به ثبت شکایت نمایید.

  9. عدم پاسخگویی به تلفن ها:
    با توجه به حجم زیاد درخواست های سامانه ای و مراجعان حضوری، کارشناسان در برخی مواقع قادر به پاسخگویی به همه تلفن ها نیستند لذا تمامی خدمات سازمان به صورت سیستمی و در سامانه سجاد صورت ارائه می شود. چنان چه مایل بودید از مشاوره کارشناسان سازمان بهره مند شوید، از طریق ارتباط با پشتیبانی سامانه سوال و مشکل خود را طرح فرمایید تا در زمان کوتاهی پاسخ و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

Sending
نگارش : 1.216